Hur kan vi hjälpa dig?

Hittar du inte svaret på din fråga? Då är du naturligtvis välkommen att kontakta oss!
Använd kontaktformuläret och berätta vad ditt ärende gäller och glöm ej ange ordernummer i meddelande.

Kundservice öppettider

Chatt
Via vår chatt som har öppet mån-fre klockan 9.30-22:00 kan du enkelt skicka ett meddelande till oss. Du hittar chatten längst ner i högra hörnet på hemsidan.

Mail
Vill du hellre skicka ett mejl kan du använda vår kontaktformulär. Vi svarar så snabbt vi kan, vanligtvis inom 2 vardagar.

Kan jag ringa till er?
För närvarande tar vi emot alla våra ärenden via mail eller chatt.

Org. no. 559142-7124 Stockholm, Sweden

Avvikande öppettider 2023

Långfredag | Påskafton | Påskdagen | Annandag Påsk | Första maj | Kristi himmelsfärdsdag | Pingstdagen | Sveriges nationaldag | Midsommarafton | Midsommardagen | Alla helgons dag | Julafton | Juldagen | Annandag jul | Nyårsafton | Nyårsdagen

Skicka Meddelande

  • Felanmälan

    För att få så snabb hjälp som möjligt med din laddbox ber vi dig göra en felanmälan via knappen här nedan. I många fall kan vi koppla upp oss mot din laddbox via internet och lösa problemet direkt. ⚡️

    Skicka felanmälan 
  • Reklamation

    Har du problem med en produkt du köpt av oss? Skapa ett reklamationsärende, ange ordernummer, beskrivning av varför du reklamerar. Skicka gärna video eller bild för snabbare hantering.

    Skicka reklamationsärende 
  • Retur

    Här guidar vi dig hur du går tillväga för att göra en retur så snabbt och smidigt som möjligt.

    Klicka här 
1 av 3
  • Easee Support

    Vi har samlat alla användarmanualer och tekniska dokument på ett ställe. Se här.

    E-fuel: 010-424 58 00 eller mejla till support@efuel.se

    Klicka här 
  • DEFA Support

    Vi har samlat alla användarmanualer och tekniska dokument på ett ställe. Se här.

    DEFA support:
    Telefon: 010-498 38 00 eller mejla till evsupport.se@defa.com

  • Enegic Support

    Här hittar du installation och konfiguration video samt användarmanualer. Hitta vanligaste svar på dina frågor här.


    Enegic: 08-367 723 eller mejla till support@enegic.se

    Klicka här 
  • Zaptec Support

    Skicka en support förfrågan till Zaptec för felsökning eller för övriga ärende.

    Klicka här för att komma till hjälpcenter.

    Klicka här för support 
1 av 4

Bli återförsäljare eller installatör?

Vi vet hur viktigt det är att ha bra partners. De är vardagshjältarna som leder vägen i det gröna skiftet. Tillsammans gör vi världen till en bättre plats ⚡️

Följ med på resan

FAQ'S

Kan jag ringa till er? ☎️

För närvarande tar vi emot alla våra ärenden via mail eller chatt.

Jag behöver teknisk support 📞

Vi på EV FUEL kan svara på många frågor, men ibland behövs det uppdateringar via WiFi eller omstarter av laddboxen och då finns tillverkarnas tekniska support inte längre bort än ett mail eller telefonsamtal. 

Tänk på att ha ditt serienummer redo vid kontakt med tillverkaren.

Easee
E-fuel: 010-424 58 00 eller mejla till support@efuel.se

DEFA
Support: 010-498 38 00 eller mejla till evsupport.se@defa.com

Enegic
Enegic: 08 - 367 723 eller mejla till support@enegic.se

Zaptec
Klicka här

Hur returnerar eller byter jag en vara? 📦

Du måste meddela att du ångrar dig. Det gör du genom att svara på orderbekräftelsen du fått via mail, uppge vilken/vilka produkter du vill returnera. Ange anledning till att du ångrat ditt köp. 

För möjlighet till full återbetalning krävs att varan är oanvänd, utan repor på handtag, skickas tillbaka i oskadad originalförpackning samt har kvar samtliga etiketter, skyddsplaster och medföljande manualer. Kunden är skyldig att ersätta Merkaba X AB i de fall en värdeminskning måste göras på varan på grund av att kunden har hanterat varan i större omfattning än nödvändigt. Vid sådan värdeminskning har Merkaba X AB rätt att dra av beloppet vid återbetalning till kunden.

Du står själv för returfrakt. En avgift på 150 kr för handläggning, tas ut från det återbetalade beloppet. Du är skyldig att paketera och hantera varan på ett sätt som gör att den inte kan skadas under transporten. Din återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi fått din beställning i retur.

Retur vid företagsbeställning (gäller ej privatkunder)
Endast sådana returer, vartill säljaren varit vållande, godkännes utan extra kostnad för köparen. Vid övriga av säljaren godkända returer krediteras köparen fakturabeloppet med ett avdrag som för lager- varor normalt är 20%. Vid returer skall köparen lämna uppgift om nummer och datum på säljarens faktura eller följesedel. Säljaren skall utställa retursedel för mottagen eller avhämtad vara.

Ladda ner Retursedel i PDF format här.

Jag vill göra en felanmälan ⚠️

För att få så snabb hjälp som möjligt med din laddbox ber vi dig använda detta formulär. I många fall kan vi koppla upp oss mot din laddbox via internet och lösa problemet direkt.

Jag vill reklamera en vara 💡

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 2 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.  För att du ska kunna reklamera en vara ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe

Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi få in och undersöka produkten. 

I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig minst 500kr för undersökningskostnaden och fraktkostnader.

Ansök om reklamation på Reklamationsportalen.

Hur snabbt levererar ni? 🚚

Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar på varor utan installationer, men titta alltid på beställningssidan för uppdaterad information om leveranstid.

Estimerad leveranstid för våra standardinstallation är 3-5 veckor i hela Sverige. Notera att produkter inte skickas innan installationen är bekräftad. Är din installation brådskande? Kontakta vår support så kan vi se över möjligheterna att erbjuda snabbare installation.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå så kan du kontakta oss via kontaktformulär

Vid kampanjer kan längre leveranstid förekomma.

Kan jag spåra mitt paket? 📦

För spårbara leveransalternativ skickas en spårningslänk i leveransbekräftelsen via e-post eller i vissa fall via sms.

Om ditt paket är spårbart kan det dröja upp till 48 timmar innan spårningslänken uppdateras.

Hur vet jag att min beställning är slutförd? 😕

Efter en lyckad order får du alltid en orderbekräftelse via e-post, hittar du inte den i din inkorg eller bland skräpposten inom 3 timmar från att du la beställningen vänligen kontakta oss via kontaktformulär

Hur går beställningsprocessen till? 🕛

Steg 1: Beställning och råd

Välj din laddbox med installation för att få tillgång till skatteavdraget för grön teknik. Notera att avdraget gäller för alla produkter på din order.

Steg 2: Insamling av information

När du lagt din beställning skickar vi ut ett smidigt och enkelt digitalt formulär där vi tar in all information som vi behöver inför installationen.

Steg 3: Bokning av installation

Vår elektriker kontaktar dig och bokar in en tid för installation. På utsatt dag anländer behörig installatör för att installera laddboxen.