Hur kan vi hjälpa dig?
Hittar du inte svaret på din fråga? Då är du naturligtvis välkommen att kontakta oss!
Använd kontaktformuläret och berätta vad ditt ärende gäller och glöm ej ange ordernummer i meddelande.
Kundservice öppertider
Vardagar: 09:30 till 17:00
Lunch stängd 12:00 till 13:00
Många kontaktar oss på telefon och mejl. Vi hjälper dig gärna att svara på dina frågor, men ta gärna en titt bland vanliga frågor som kommer in till oss för att se om du hittar svaret på din fråga här.
Org. no. 559142-7124 Stockholm, Sweden
Avvikande öppettider 2023
Långfredag | Påskafton | Påskdagen | Annandag Påsk | Första maj | Kristi himmelsfärdsdag | Pingstdagen | Sveriges nationaldag | Midsommarafton | Midsommardagen | Alla helgons dag | Julafton | Juldagen | Annandag jul | Nyårsafton | Nyårsdagen
Just nu har vi något längre svarstid på vår kundservice.
Vi ber om ursäkt för detta men svarar alla i tur och ordning.
Skicka Meddelande

Har du problem med din laddbox?
För att få så snabb hjälp som möjligt med din laddbox ber vi dig göra en felanmälan via knappen här nedan. I många fall kan vi koppla upp oss mot din laddbox via internet och lösa problemet direkt. ⚡️
Support för installation & konfiguration
-
Easee Support
Klicka härVi har samlat alla användarmanualer och tekniska dokument på ett ställe. Se hör.
E-fuel: 010-424 58 00 eller mejla till support@efuel.se
-
DEFA Support
Vi har samlat alla användarmanualer och tekniska dokument på ett ställe. Se hör.
E-fuel: 010-424 58 00 eller mejla till support@efuel.se
-
Enegic Support
Klicka härHär hittar du installation och konfiguration video samt användarmanualer. Hitta vanligaste svar på dina frågor här.
Enegic: 08-367 723 eller mejla till support@enegic.se -
Zaptec Support
Klicka härSkicka en support förfrågan till Zaptec för felsökning eller för övriga ärende.
Zaptec: 08-654 31 53 eller maila till support.sweden@zaptec.com
Driftstörningar
-
Easee Driftstatus
Klicka här -
Zaptec Driftstatus
Klicka här

Bli återförsäljare eller installatör?
Vi vet hur viktigt det är att ha bra partners. De är vardagshjältarna som leder vägen i det gröna skiftet. Tillsammans gör vi världen till en bättre plats ⚡️
FAQ'S
Jag behöver teknisk support 📞
Vi på EV FUEL kan svara på många frågor, men ibland behövs det uppdateringar via WiFi eller omstarter av laddboxen och då finns tillverkarnas tekniska support inte längre bort än ett mail eller telefonsamtal.
Tänk på att ha ditt serienummer redo vid kontakt med tillverkaren.
Easee
E-fuel: 010-424 58 00 eller mejla till support@efuel.se
Enegic
Enegic: 08 - 367 723 eller mejla till support@enegic.se
Hur returnerar eller byter jag en vara? 📦
Du måste meddela att du ångrar dig. Det gör du genom att svara på orderbekräftelsen du fått via mail, uppge vilken/vilka produkter du vill returnera. Ange anledning till att du ångrat ditt köp.
För möjlighet till full återbetalning krävs att varan är oanvänd, utan repor på handtag, skickas tillbaka i oskadad originalförpackning samt har kvar samtliga etiketter, skyddsplaster och medföljande manualer. Kunden är skyldig att ersätta Merkaba X AB i de fall en värdeminskning måste göras på varan på grund av att kunden har hanterat varan i större omfattning än nödvändigt. Vid sådan värdeminskning har Merkaba X AB rätt att dra av beloppet vid återbetalning till kunden.
Du står själv för returfrakt. En avgift på 150 kr för handläggning, tas ut från det återbetalade beloppet. Du är skyldig att paketera och hantera varan på ett sätt som gör att den inte kan skadas under transporten. Din återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi fått din beställning i retur.
Retur vid företagsbeställning (gäller ej privatkunder)
Endast sådana returer, vartill säljaren varit vållande, godkännes utan extra kostnad för köparen. Vid övriga av säljaren godkända returer krediteras köparen fakturabeloppet med ett avdrag som för lager- varor normalt är 20%. Vid returer skall köparen lämna uppgift om nummer och datum på säljarens faktura eller följesedel. Säljaren skall utställa retursedel för mottagen eller avhämtad vara.
Jag vill göra en felanmälan ⚠️
För att få så snabb hjälp som möjligt med din laddbox ber vi dig använda detta formulär. I många fall kan vi koppla upp oss mot din laddbox via internet och lösa problemet direkt.
Jag vill reklamera en vara 💡
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 2 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. För att du ska kunna reklamera en vara ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.
Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi få in och undersöka produkten.
I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig 250kr för undersökningskostnaden och fraktkostnader.
Ansök om reklamation på Reklamationsportalen.
Hur snabbt levererar ni? 🚚
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar på varor utan installationer, men titta alltid på beställningssidan för uppdaterad information om leveranstid.
Estimerad leveranstid för våra standardinstallation är 3-5 veckor i hela Sverige. Notera att produkter inte skickas innan installationen är bekräftad. Är din installation brådskande? Kontakta vår support så kan vi se över möjligheterna att erbjuda snabbare installation.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå så kan du kontakta oss på e-postadress: info@evfuel.se.
Vid kampanjer kan längre leveranstid förekomma.
Kan jag spåra mitt paket? 📦
För spårbara leveransalternativ skickas en spårningslänk i leveransbekräftelsen via e-post eller i vissa fall via sms.
Om ditt paket är spårbart kan det dröja upp till 48 timmar innan spårningslänken uppdateras.
Hur vet jag att min beställning är slutförd? 😕
Efter en lyckad order får du alltid en orderbekräftelse via e-post, hittar du inte den i din inkorg eller bland skräpposten inom 3 timmar från att du la beställningen, vänligen kontakta oss på info@evfuel.se.
Hur går beställningsprocessen till? 🕛
Steg 1: Beställning och råd
Välj din laddbox med installation för att få tillgång till skatteavdraget för grön teknik. Notera att avdraget gäller för alla produkter på din order.
Steg 2: Insamling av information
När du lagt din beställning skickar vi ut ett smidigt och enkelt digitalt formulär där vi tar in all information som vi behöver inför installationen.
Steg 3: Bokning av installation
Vår elektriker kontaktar dig och bokar in en tid för installation. På utsatt dag anländer behörig installatör för att installera laddboxen.