Returhantering

Välkommen till returhanteringen. Här guidar vi dig hur du går tillväga för att göra en retur så snabbt och smidigt som möjligt. Följ instruktionerna nedan.

Ångerrätt - Returer

Hos oss har du alltid fjorton (14) dagars ångerrätt (gäller ej företag). Retur godkänns endast med hel, omärkt samt obruten förpackning. Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är obruten.

Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet minus hanteringsavgift på 150kr. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader tillbaka till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde och kan i vid betydande åverkan nekas återköp. Du står själv för spårbar returkostnaden vid retur.

Vi utför inte några byten, om du önskar en annan vara än den du mottagit så gör du en retur och beställer en ny vara. När vi godkänner returen återbetalas beloppet för den returnerade varan.

Du ska även fylla i och skriva ut följande returhanteringssedel, som ska fyllas i och skrivas ut samt bifogas med returen. Har du inte tillgång till skrivare? Det går det bra att skriva på ett papper.

EV FUEL
Rönnviksgatan 13
213 74 Malmö

Återbetalning

Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation så återbetalas pengarna till det konto som användes vid beställningstidpunkten inom 3-5 arbetsdagar av oss efter att returen är hanterad.

  • Har du valt att betala med Klarna faktura ber vi dig logga in på app.klarna.com och förlänga förfallodatumet för att ge oss tid att hantera returen/reklamationen.
  • Har du valt kortbetalning återbetalas pengarna till samma konto som pengarna drogs från.

Har du ytterligare frågor om betalning & återbetalning? Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.

Outlösta paket - Felangiven adress

Vi förbehåller oss rätten att debitera en kostnad på 150 kr inklusive moms på outlösta paket. Denna kostnad debiteras för att täcka EV FUEL administrations- och leveransavgifter. Din försändelse ligger kvar på postombudet i fjorton (14) dagar innan den returneras tillbaka till oss. OBS! Om du ångrar ditt köp och vill returnera produkten / produkterna, måste du först hämta ut paketet på postombudet och därefter följa våra returinstruktioner, som du hittar på denna sida. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Om vi får tillbaka försändelsen p.g.a. Okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 150 kr för att täcka returfrakt & hanteringskostnader. 

Reklamation

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 2 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. För att du ska kunna reklamera en vara ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe

Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi få in och undersöka produkten. 

I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig minst 500kr för undersökningskostnaden och fraktkostnader.

Om du har mottagit en trasig produkt, kontakta oss via formuläret och ange ordernummer samt en utförlig orsak till reklamationen. Om reklamationen är godkänd, så ersätter vi dig med en ny produkt och skickar en fri returfraktsedel, så du kan returnera den defekta produkten kostnadsfritt.